Spreekuur

Bij voorkeur tussen 8:00-10:30 kunt u telefonisch een afspraak maken. Per afspraak rekenen wij op 10 minuten. De spreekuren zijn uitsluitend op afspraak. Zomaar langskomen heeft geen zin, er zal dan alsnog een afspraak gemaakt moeten worden. Dit om de agenda van de dokter en de mensen in de wachtkamer niet te hinderen. Om het spreekuur zo goed mogelijk in te delen kan de assistente vragen naar de reden van uw komst.

Denkt u langer dan 10 minuten nodig te hebben vanwege bijvoorbeeld meerdere klachten, of komt u met 2 personen, of wilt u graag dat de dokter iets meer tijd voor u maakt, maakt u dan een dubbele afspraak.

Wilt u meerdere klachten bespreken, overleg dan met de assistente.

Voor telefonische adviezen en uitslagen kunt u de assistente uitsluitend bellen tussen 11.00-12:00 uur. Zij kan veel vragen beantwoorden. Indien nodig zal zij met uw huisarts overleggen.

Huisbezoek

U kunt tussen 8:00-10:30 een huisbezoek aanvragen. Omdat er in de praktijk betere onderzoeks- en behandelmogelijkheden zijn is het, indien mogelijk beter dat u naar onze praktijk in het Foort komt.

Oren uitspuiten, Bloeddruk meten, Urine inleveren, Wonden verbinden, Hechtingen verwijderen

De prakijkasstistente is u hierbij van dienst.

U dient telefonisch een afspraak te maken voor het verbinden van wonden, het meten van de bloeddruk, het verwijderen van hechtingen en het uitspuiten van oren. Aub bellen tussen 8.00 en 10.30 uur 's ochtends.

Urine kunt u ‘s ochtends voor 10:00 uur brengen.

Avond, nacht en weekend dienst

Vanaf vijf uur ‘s avonds tot acht uur ‘s ochtends en in het weekend en op nationale feestdagen kunt u voor spoedzorg contact opnemen met de Huisartsenpost in Amersfoort en Barneveld. U dient van te voren te bellen voor overleg op nummer: 0900 – 331 1 233. De huisartsenpost in Amersfoort is gevestigd in het Meander Medisch Centrum. Overdag in het weekend kan men u ook vragen naar de post in Barneveld te komen. Die is gevestigd op: Nijkerkerweg 119, 3771 LA Barneveld.

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts.

Wij willen als huisartsenpraktijk graag professionele huisartsgeneeskundige zorg leveren. Wij vinden het belangrijk dat u ons daarin vertrouwt.

Ondanks dat streven is het mogelijk dat u ontevreden bent na contact met onze praktijk. We stellen het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen en ervan te leren voor de toekomst. U kunt dit melden door een klachtenformulier in te vullen en bij ons in te leveren. Dit formulier is bij de assistentes verkrijgbaar.

De klachtencoördinator van de praktijk neemt uw klacht in behandeling. De huisarts of een andere medewerker kan u bellen als uw klacht nog niet helemaal duidelijk is. Daarna geven we telefonisch of in een gesprek een reactie op uw klacht. Wij streven ernaar om uw klacht binnen een maand in behandeling te nemen en af te ronden. Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190. Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u vinden op www.skge.nl.